سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مَثَل دانشمندان بدکردار، مانند تخته سنگی بردهانه نهر است که نه آب می نوشد و نه آب را وا می نهد تا به کشتزاررسد . [عیسی علیه السلام]
 
شنبه 99 اردیبهشت 13 , ساعت 6:48 عصر

دوربین لامپی چیست؟
اگر از نظر ظاهری دوربین لامپی را ببینید یاد لامپ های قدیمی بزرگ و پر مصرف می افتید . به ظاهر اگر کسی تا حالا این دوربین ها را ندیده باشد متوجه  نمی شود که اصلا ً این دوربین است یا لامپ معمولی برق. بنابراین قرار گرفتن دوربین لامپی در یک پوششی به ظاهر لامپ مانند سبب می شود که بتوان به عنوان دوربین های جاسوسی یا نا محسوس استفاده نمود.
اگرچه این دوربین به ظاهر ساده به نظر می رسد اما دارای امکانات بیشمار و پیشرفته ای است که سبب شده است کاربردهای زیادی در محیط های مختلف داشته باشد. دوربین های لامپی جزو دوربین های مدرن و پیشرفته به شمار می روند. دوربین لامپی 360 درجه از بهترین دوربین لامپی به شمار می رود که می تواند تصاویری  360 درجه را در کارت حافظه خود ضبط کند. تولید و فروش دوربین لامپی توسط شرکت های زیادی انجام می شود که در بازار ایران پر مصرف ترین و پر فروش ترین دوربین های لامپی دوربین های تولید شرکت های چینی می باشند.  نام های دیگر دوربین لامپی در بازار لامپ دوربین دار ، دوربین لامپی مخفی است.  انواع و اقسام دوربین های لامپی وجود دارند که می توانید با توجه به نیاز خود به خرید دوربین لامپی مورد نظر خود بپردازید.
بهترین دوربین لامپی

بهترین مکان مورد استفاده دوربین لامپی کجاست؟
ویژگی ها و قابلیت هایی که دوربین لامپی دارد سبب شده است که بتوان در اکثر مکان ها از این نوع دوربین های مدار بسته استفاده کرد. دوربین لامپی وای فای یکی از بهترین نوع دوربین های مدار بسته لامپی به شمار می رود که قابلیت نسب در محیط های متنوع را دارد. اما از جمله مکان های رایج برای نصب این گونه دوربین ها می توان به اتاق های کودک ، محل کار ، منزل ، در مکان های نگهداری سالمندان ، درب خانه ، همچنین  در هرجایی که نیاز باشد به صورت نامحسوس البته قانونی این کار انجام گیرد می توان از این نوع دوربین ها مخصوصاً نوع دوربین لامپی وای فای استفاده نمود.

ویژگی های مهم دوربین لامپی کدام است؟
دوربین لامپی به سبب شکل ظاهری و ساختاری و تکنولوژی به کار رفته در آن دارای ویژگی های بیشماری می باشد و به جرات می توان گفت از فناوری های نو و پیشرفته در دوربین های مدار بسته است. از ویژگی های مهم این دوربین ها قابلیت ضبط تصاویر با کیفیت اچ دی ، نمایش تصاویر به صورت 360 درجه ، نصب راحت ، عدم نیاز به وسایل اضافی برای ضبط فیلم و اتصالات اضافی ، قابلیت پشتیبانی از کارت های حافظه حتی تا 64 گیگ ، بی سیم بودن ، ارسال تصاویر به صورت آنلاین بر روی گوشی و بر بستر اینترنت ، قابلیت مکالمه دو طرفه و با کیفیت بالا ، قابلیت دید در شب و همچنین عدم وابستگی به آداپتور یا منبع تغذیه اشاره نمود. این ویژگی ها سبب شده است که امروزه فروش دوربین لامپی به مراتب از دیگر انواع دوربین ها از بازار بهتری در بازار خرید و فروش دوربین های مدار بسته برخوردار باشد.

هدف از ساخت دوربین لامپی چیست؟
قبل از هر چیز بهتر است به این نکته اشاره کنیم که هدف از ساخت دوربین لامپی به منظور جاسوسی و کاربرد به صورت مخفی نمی باشد. باید گفت که ویژگی های بسیار خوب این دوربین ها باعث شده است که بتوان به راحتی آن ها را نصب کرده و در کمترین زمان ممکن راه اندازی نمود. از اهداف دیگر  ساخت این دوربین ها این است که می توان به راحتی تصاویر را به صورت آنلاین و بدون نیاز به دستگاه ها و تجهیزات عجیب و غریب با یک خط اینترنت و مودم بر روی بستر اینترنت به اشتراک گذاشت و از طریق گوشی و یا کامپیوتر متصل به شبکه اینترنت تصاویر را به صورت کاملاً آنلاین مشاهده نمود. همچنین قابلیت دوربین لامپی وای فای سبب می شود که برای استفاده از آن نیاز به اتصالات اضافی نباشد. دوربین های مدار بسته لامپی به منظور ارائه خدمات بهتر در این زمینه به بازار دوربین های مدار بسته وارد شدند و توانسته اند که به سرعت بازار خود را پیدا کنند. علتش هم این است که به راحتی نصب می شوند و نیاز به دانش فنی نیست و کافی است که آن را به روی سرپیچ نصب کنید.
بهترین دوربین لامپی امروزه در بازار دوربین های لامپی FULL HD هستند که در انواع مختلف در بازار موجود بوده و می توانند تصاویر با کیفیتی را بدون نیاز به دستگاه ضبط کننده NVR و تنها بر روی میکرو کارت های SD ثبت و ذخیره کنند.
دوربین fisheye

استفاده از دوربین لامپی چه مزایا و معایبی دارد؟
مدل های مختلف دوربین لامپی وجود دارند که می توانید با توجه به نیاز خود به خرید دوربین لامپی مورد نظر خود بپردازید . در ادامه ما به بررسی برخی از مزایا و معایب استفاده از دوربین های مدار بسته لامپی می پردازیم.

مزایا:

– یکی از مزایای بسیار خوب قیمت دوربین لامپی است که بسیار مناسب و به صرفه می باشد. کافی است که نگاهی به قیمت های دوربین های مداربسته داشته باشید متوجه می شوید که برای بسیاری از کاربردهایی که نیاز دارید استفاده از این دوربین دارای صرفه اقتصادی بهتر و بیشتری است.
– از دیگر مزایای این دوربین این است که نیاز به دستگاه ضبط و رکوردر جداگانه ندارد.
– از مزایای دیگر آن می توان به نصب آسان و بدون نیاز به اطلاعات و دانش تخصصی این نوع از دوربین ها اشاره نمود.
– دید 360 درجه از زاویه های مختلف در دوربین های لامپی بسیار فوق العاده و مفید است.
– به صورت همزمان صدا و تصویر را ضبط می کند.
– در حالت شب امکان تصویر برداری با کیفیت دارد.
– از قابلیت تشخیص حرکت به صورت خودکار برخوردار است.

معایب:

– از معایب دوربین لامپی می توان به عدم مقاومت آن در برابر آب اشاره کرد.
– در فضای باز کاربرد گسترده ای نمی تواند داشته باشد.
– نمی توان تصاویر ضبط شده را برای مدت زمان طولانی آرشیو کرد.
نصب دوربین لامپی

نصب و راه اندازی دوربین لامپی
حالا که تا اینجای مطلب با دوربین لامپی آشنا شدید خوب است که در خصوص نصب و راه اندازی این گونه از دوربین ها اطلاعات لازم را کسب کنید که در ادامه به آن می پردازیم.
باید بگوییم که نصب دوربین لامپی، ارزان تر از دیگر دوربین ها در می آید.  نیاز به هیچ تجهیزات اضافی ندارد و برای نصب آن از دستگاه یا کابل های جداگانه ای استفاده نمی شود و با هزینه کم و بسیار پایین می توانید این کار را انجام دهید. از مزایای این نوع دوربین ها سرعت بالای نصب و راه اندازی آن ها می باشد. نحوه نصب آن نیز به این صورت است که کافی است آن را بر روی سرپیچ برق در منزل خود در مراکز خرید ، رستوران ، پارکینگ و یا اماکن تجاری نصب نمایید. البته قبل از نصب شما باید کارت حافظه مورد نظر خود را با توجه به نیاز خود که می تواند 32، 64 یا 128 گیگ باشد در قسمت کارت حافظه دوربین لامپی قرار دهید و دوربین را روشن نمایید. کافی است نرم افزار مورد نظر این دوربین را در گوشی خود نصب کرده و با اتصال گوشی به مودم به راحتی می توانید در هر کجا که باشید با کمک اینترنت تصاویر مورد نظر دوربین لامپی را بر روی گوشی و یا تبلت خود ببینید. بهترین دوربین لامپی360 درجه می باشد که کاربرد گسترده ای دارند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ