سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شریف‏ترین بى‏نیازى ، وانهادن آرزوهاست . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 96 اردیبهشت 4 , ساعت 4:18 عصر

بیومتریک های اثر انگشت در دستگاه حضور و غیاب

رایج ترین نوع دستگاه های بیومتریک اسکنر اثر انگشت است. این اسکنر نوک انگشتان یک فرد را اندازه گیری می کند و دست به دست[1] با پسورد یا آی دی[2] کار می کند. اسکنر اثر انگشت اغلب به عنوان یک جایگزین ساعت های زمانی به کار می رود در نتیجه می توان به عنوان برای ذخیره داده ها مورد استفاده قرار داد. حتی می شود ساده تر بیان کرد طوری که اسکنر اثر انگشت می تواند برای استفاده شخصی در خانه خریداری شود. این اسکنرها بیشتر از طریق اتصال پورت  USB به یک کامپیوتر عمل می کنند و بدون در نظر گرفتن محل آن امنیت را برای کامپیوتر شما فراهم می کنند.

بیومتریک صورت در دستگاه حضور و غیاب

یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین نوع بیومتریک ها که سریع پیشرفت می کند، بیومتریک تشخیص چهره است. دستگاه های تشخیص چهره می توانند در فرودگاه ها و کازینوهای (قمارخانه)[3] سراسر جهان پیدا شوند، این دستگاه ها تقلب ها و افرادی که می خواهند فرار کنند و کامپیوتر عکس آن ها را ذخیره نموده است را بگیرند. این تکنولوژی از طریق یک دوربین کار می کند که داده های ریاضی فراهم می کند. هنگامی که دوربین از یک تصویر یا عکس از چهره یک فرد تصویر برداری می کند، کامپیوتر “برآمدگی هایی[4]”  بر روی صورت فرد ایجاد می کند. نقاط برآمده بین اعضا خاص مانند بین مکان چشم ها، فاصله بین لب تا بینی و عرض بینی دور می شوند. این برآمدگی ها در مقایسه با افراد دیگر متقاطع[5] هستند که بلافاصله شخص شناخته می شود.

بیومتریک های تایپی در دستگاه حضور و غیاب

 

اگرچه اکثر بیومتریک ها در حیطه بیومتریک های فیزیکی هستند انواع دیگری از اندازه گیری های بیومتریک جایگزین از جمله بیومتریک تایپ کردن وجود دارد. این نوع در پویایی ضربه زدن به کلید، تمرکز دارد. با استفاده از تایپ کردن بیومتریک می توانید کامپیوتر را امن نگه دارید طوریکه این نوع میتواند بیشتر از یک فاکتور اندازه بگیرد این نوع بیومتریک زمان توقف [6]در نظر میگیرد که ریتم های خاصی را در مردم مختلف ثبت می کند. این اندازه گیری ها مانند این که چگونه مردم بلند قد یک کلید را پایین نگه می دارند نیز در نظر گرفته می شوند. ” زمان سفر”[7] زمان حرکت بین کلیدهای مختلف را ثبت می کند. بسیاری از این بیومتریک های تایپی هم چنین می توانند میزان خطا را نیز ثبت نمایند که درصد خطا را نیز در مردمی که تایپ می کنند ثبت می کند.


شنبه 96 اردیبهشت 2 , ساعت 12:54 عصر

بسیاری از شرکت ‏ها در حال به کارگیری فناوری بیومتریک با نرم ‏افزارهای مدیریت نیروی کار خود هستند. بیومترهای اثر انگشت، حالت انگشت، کف دست در سراسر جهان مدل‏ های مورد توجه بیومتریک هستند که می ‏توان برای شناسایی افراد در حوزه ‏های گوناگون مانند مدیریت شناسایی، حضور و غیاب کارمند، دسترسی ‏های نقطهی فروش و غیره به کار رود.

نه تنها به دلیل دقت در شناسایی و امنیت، بلکه برای تضمین مسئولیت‏ پذیری کارمندان، افزایش بهره ‏وری و بالا بردن سود شرکت، بیومتریک‏ ها گرایشی در حال رشد در مدیریت نیروی کار هستند.

چرا شرکت‏ها به بیومتریک‏ها برای مدیریت نیروی کار توجه دارند؟

فاکتورهای اصلی که شرکت‏ ها را بر آن می‏ دارد تا این فناوری بی‏ نظیر را مورد توجه قرار دهند، دسترسی به شبکه‏ های کامپیوتری و جایگزینی آن به جای زمان‏گیری کاغذی سنتی مانند کلمه عبورها، شماره‏ شناسایی شخصی(pin)، و کارت‏ های حضور و غیاب است که برای ثبت ساعت به کار می ‏رفتند. بدون این سیستم برای بسیاری از شرکت ‏ها کوتاه کردن دست کارمندان از کارت زدن به جای دوستان و تقلب کاری دشوار است. شرکت ‏ها برای افزایش بهره‏ وری، در حالی که مشکلاتی گوناگون مانند تقلب کارمندان، ثبت حضور و غیاب به جای دوستان و شناسایی‏ های نادرست دارند، از عدم مدیریت موثر بر کارمندان رنج می ‏برند. طبق گزارش FBI هزینه‏ تقلب زمانی کارمندان شرکت ‏های ایالت متحده سالیانه  500 میلیارد دلار است. همچنین انحرافات زیادی در اختصاصی کردن دستگاه حضور و غیاب نیروی کار وجود دارد و در اینجا است که سامانهی حضور  بیومتریک کارآمد می‏ شود.

گرفتن یک سامانه‏ مدیریت نیروی کار بیومتریک می ‏تواند سود سهام مشهود و غیر مشهود را برای آنهایی که در آن سرمایه‏ گذاری می‏ کنند بپردازد، و مثال‏ های بسیاری از چگونگی سوددهی سامانه‏ های بیومتریک به صاحبان شرکت ‏ها وجود دارد.

دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب

مشخصه ‏های بیومتریک برای هر فرد متفاوت است و نمی‏ توان تقلب کرد و مانع کارت زدن دیگران به جای کارمندی که حضور ندارد می ‏شود. بنابراین این فناوری فرد را بر اساس کسی که هست شناسایی می‏ کند و نه بر اساس آنچه که می ‏داند؛ مانند شمارهی پرسنلی، نام عبور، ID. این سامانه از آنجا که شاخصهی بیومتریک قابل اشتراک‏ گذاری نیست می ‏تواند از تقلب زمانی در مدیریت نیروی کار نیز جلوگیری کند. اگر اکنون با سامانه‏ کاغذی حضور و غیاب کار می‏ کنید و به دنبال فناوری هستید تا در کنترل این محدودیت‏ ها به شما کمک کند، احتمالا باید استفاده از بیومتریک ‏ها را برای منافع بلند مدت و سود بیشتر در سرمایه‏ گذاری مدنظر قرار دهید.

فواید به کار گیری دستگاه حضور و غیاب بیومتریک برای مدیریت نیروی کار

فناوری شناسایی بیومتریک در نقطه فروش یا محیط مدیریت نیروی کار شاید در ابتدا گزینه ‏ای کم هزینه نباشد ولی بارها و بارها زمان را ثبت می‏ کند و برگشتی بیشتری از سرمایه، افزایش بهره‏ وری کارمند و وفاداری بیشتری را به دست می ‏دهد.

در اینجا فواید اصلی که شرکت ‏ها را به استفاده از این فناوری ترغیب کرده است آمده است:

  • افزایش بهره ‏وری: با حذف زمان مدیریت دستی سوابق حضور، بیومتریک ‏ها زمان کارمند را حفظ می‏ کند، کار بیش از زمان برنامه ‏ریزی شده را کاهش می‏ دهد، و داده‏ های کاری دقیقی را به سامانه‏ لیست حضور ارائه می‏ دهد تا اعمال شرکت به طوری دقیق و موثر مدیریت شود و بهره ‏وری افزایش یابد. طبق یک مطالعهی موردی، از طریق ترکیب بهره ‏وری افزایش یافته و کاهش تقلب، میزان حفظ سرمایه در یک سال با صرف هزینهی 5000 دلار بابت سامانهی بیومتریک معادل 15000 دلار برآورد شده است. شرکت ساختمانی و سازندگی بحرین راهکار بیومتریک را برای حضور و غیاب یکپارچه‎سازی کرده که به افزایش بهره‏ وری کارمندان انجامیده است.
  • رسیدن به برگشت بیشتر سرمایه(ROI): فناوری بیومتریک می‏تواند ROI مثبتی را با حذف تقلب، حاضر زدن دوستان، و دیگر مشکلات به علت دقیق نبودن سامانه ‏های سنتی که باعث اتلاف غیر ضروری پول شرکت‏ ها می‏ شود به دست دهد.
    در واقع، ROI تئوری تا %60 در به کارگیری سامانه‏ی بیومتریک نسبت به سامانه‏های سنتی تخمین زده ‏شده است.
    بنیاد call poly Pomona برای رسیدن به ROI بالاتر با سامانهی بیومتریک و اعمال آن در سامانه‏ مدیریت نیروی کار به این هدف نائل شد.
  • جلوگیری از اتلاف: زمان دزدی کارمندان میلیاردها دلار به طور سالانه به شرکت‏ ها ضرر می ‏زند. طبق اعترافات سازمان تجارت ایالت متحده، عدم صداقت و زمان دزدی کارمندان سالانه بیش از 50 میلیارد دلار به شرکت ‏های آمریکایی ضرر می ‏زند. آمار مشابهی نشان می‏ دهد که %37 این سرقت‏ ها در زمان‏ های گوناگون از طرف کارمندان روی می ‏دهد. تکیه بر دوربین‏ های امنیتی، کارت های بارکد، یا پین ‏ها برای مدیریت صورت دارایی و تراکنش‏ های مالی، نقاط ضعفی در جلوگیری از دزدی کارمندان دارند که اینها را تبدیل به راهکارهایی کم بازده می ‏کنند. برعکس، فناوری بیومتریک می ‏تواند با ارائه‏ی ویژگی‏ های حسابرسی محکم تر و پیگیری دقیق هر کارمند از این اتلافات جلوگیری کند.
  • مسئولیت ‏پذیری: این فناوری می‏ تواند حسابرسی روشنی را برای انتقالات POS تضمین کند و مشکلات مبادلات ID، کلمهی عبور و یا pin کارمندان را برطرف سازد. به علاوه این فناوری می ‏تواند اطلاعاتی دقیق ‏تر در مورد این که چه کسی چه کاری را انجام ‏می ‏دهد به دست دهد، از این رو کارمندان شما را در فعالیت ‏های اخلاقی که به افزایش مسئولیت‏ پذیری می‏ انجامد، ترغیب می‏ کند. شرکت مدیریت راهکارهای نیروی کار Gtick در سامانه‏ مدیریت نیروی کار خود بر پایه‏ ویندوز برای کارگران معدن محلی از سامانهی بیومتریک استفاده کرده تا مسئولیت‏ پذیری کارمندان را بهبود بخشد.
  • افزایش بهره ‏وری کاریدستگاه حضور و غیاب بیومتریک صرف وقت اتلافی ثبت ساعت و ثبت کاغذها را حذف می‏ کند، که یکپارچگی بهتر و برابری را به نیروی کار می ‏دهد و به افزایش بهره ‏وری کاری کمک می‏ کند. انجمن ایمان کلیسا برای خدا با این سامانه توانست فرآیندحضور و غیاب را در خدمات جوانان تسریع کرده و بهره‏ وری کاری را افزایش دهد.
  • هماهنگی با قانون کار: سامانه‏ بیومتریک ویژگی ‏های حسابرسی تمام تبادلات مالی را تضمین می‏ کند، که به تقویت هماهنگی، کاهش اشتباه، و افزایش پس ‏اندازها می‏ انجامد و این امر با حذف جریمه‏ ها صورت می‏ گیرد. در بنگلادش شرکت ready made garments از این سامانه استفاده می‏ کند که با قانون کار هماهنگی دارد.

روشن است که شرکت ‏های بیشتر و بیشتری به دنبال افزایش بهره ‏وری، سودها و مسئولیت ‏پذیری کارمندان از طریق حذف زمان دزدی کارمندان، ساعت زدن دوستان به جای یکدیگر و دیگر مشکلات هستند. دستگاه حضور و غیاب بیومتریک برای مدیریت نیروی کار به روشنی مطمئن ‏ترین و تاثیرگذارترین روش برای حذف ساعت زدن دوستان و به حداکثر رساندن ROI شرکت ‏ها می ‏باشد. در آینده سامانه‏ های بیومتریک المان ضروری یک شرکت برای تضمین بهره ‏وری خواهند شد.


<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ