سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کژی، با دانش راست می شود . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 96 مهر 19 , ساعت 12:48 عصر

کنترل زمان هدر رفته بین روز

شاید برایتان سوال پیش بیاید که هر چقدر هم ما برنامه ریزی خوب زمانی داشته باشید باز هم روزتان پر از زمان هایی است که بیهوده تلف می شود مثلا زمان منتظر بودن مترو و اتوبوس یا زمانی که یکی از کلاس های شما برگزار نمی شود.شما باید بتوانید برای این موقعیت ها هم نوعی برنامه ریزی داشته باشید.

در دنیای امروز با پیشرفت علم و تکنولوژی با استفاده از ابزار ها و نرم افزار هایی که همیشه همراه شما هستند، بسیاری از کار ها را می توان انجام داد و برای این وقفه های بین روز از هدر رفتن زمان جلوگیری کنید مثلا با یک نرم افزار موضوع حضور و غیاب پرسنل خود را چک کنید.

 

برنامه ریزی زمانی داشته باشید

اکثر افراد وقتی که یک روز خود را آغاز می کنند هیچ اطلاعات دقیقی درباره ی زمان بندی آن روز خود ندارند. بسیاری از محققین به این نتیجه رسیده اند وقتی فردی برنامه ریزی زمانی یک روزش را جایی ثبت نکند نمی تواند بفهمد که چه میزان از ساعت روز خود را صرف کار های بیهوده کرده است.

پیشنهاد ما این است که اگر تا امروز روال منظم و دقیقی نداشتید ابتدا بعد از اتمام یک روز، کارهایی که انجام داده اید را روی کاغذ بیاورید و در روز های آتی بهترین کار این است که حساب تک تک کارها را داشته باشیم تا ببینیم در روز چقدر از زمان ما صرف چه کارهایی شده است. اگر این زمان بندی را ثبت کنید، به نتیجه های خوبی می رسید و این انتظار را نداشته باشید که در روز های اول دقیقا طبق برنامه عمل کنید.

 

در کار ها از دیگران کمک بگیرید

بسیاری از افراد بر این باورند که همه ی کار ها را فقط باید خودشان انجام دهند تا آن کار به نحو احسنت انجام شود.در واقع فکر می کنند اگر کار توسط شخصی غیر خودشان انجام شود خراب می شود که این عمل باعث می شود زمان زیادی را صرف مشکلات خود کنید. درصورتی که برخی متخصصان چنین می گویند که کارهایی که در انجام دادنشان خوب هستید را خودتان انجام دهید و همچنین کارهایی که مجبور به انجامشان هستید را به شخص دیگری واگذار کنید.

فرض کنید شما کاری را به خوبی بلد نیستید پس مجبورید مدت‌زمان بیشتری برای آن صرف کنید در صورتی که اگر همین کار را به فرد دیگری که کمی مطمئن باشد واگذار کنید مدت‌زمان بیشتری برای وظایف اصلی خود خواهید داشت.

پس یک راه صرفه جویی در زمان این است که اول به یک شناخت عالی از توانایی های خود برسید و کار هایی که کمی از حیطه ی توانایی شما خارج است را به دیکران واگذار کنید.

 

انرژی خود را تقسیم کنید

بیشتر مردم به این موضوع معتقدند که کار صبح بهتر انجام می شود ولی شاید بهتر این باشد که از همان ابتدای صبح که انرزی بیشتری داریم با تقسیم روز به بازه‌های 90 دقیقه‌ای برای کار کردن، میزان تمرکز را افزایش دهیم تا در میانه های روز یا شب با خستگی فراوان و بی حوصلگی شدید روبرو نشویم و کمک می‌کند که کار بیشتری در مدت‌زمان کمتری انجام شود.

توجه کردن به موضوع تقسیم انرژی بدن به طول روز برای بازدهی بهترکار ها ضروری است. در واقع وقتی شما با انرژی و احساس خوب به یک موضوع تمرکز می کنید بازده ی بهتری میگیرید و از کار مداوم روی یک موضوع حوصله تان سر نمی رود.

 

فایل های راهنما را حتما بخوانید

شاید این موضوع یک بحث پیش پا افتاده برای بعضی از افراد باشد ولی بسیاری از مردم  هستند که تا به حال چند بار برایشان پیش آمده است که بعد از خریدن محصول جدید، راهنمای استفاده از آن را مطالعه نمی کنند. شاید ساعت ها وقت بذارید برای یادگیری استفاده از آن وسیله ی جدید ولی اگر یک بخش کوچک این زمان را صرف مطالعه ی راهنما می کردیم هم با همه ی قابلیت ها آشنا می شدید و هم در زمان خود صرفه جویی می کردید.زمان گذاشتن کوتاه و مطالعه یک فایل راهنما دخیلی بهتر از آت است که ساعت ها خود را درگیر استفاده کنیم.

فرض کنید یک دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی خریده اید و روش تعریف اثر انگشت را بلد نیستید بهتر است به راهنمای سی دی مراجعه کنید تا این که همه ی منو ها را خودتان بررسی کنید.

 

با روند زندگی بزرگان آشنا شوید

کمتر افرادی دیده می شوند که بدون تلاش به درجات بالایی برسند. هیچ فرد برجسته و موفقی بدون تلاش برنامه ریزی و هدف گذاری نتواسته به مراتب بالای موفقیت برسد.پس اگر ابتدای کتر هستید از تجربه و سبک زندگی بزرگان حتما استفاده کنید و آن ها را الگوی خود قرار دهید. شما هم اصول اولیه‌ی کارهای روزانه‌ی خود را در نظر بگیرید و به فکر راه‌هایی برای افزایش کارآمدی خود باشید.

مثلا اگر مدیرت یک سازمان را برعهده دارید مراحل رسیدن به موفقیت مجموعه های بزرگی همچون اپل ایده بگیرید یا اگر قصد تحصیل در مراحل بالایی را دارید از برنامه ریزی استادان بزرگ خود و تجربه ی آن ها استفاده کنید.سپس یادداشت کنید تا فراموش نشود.

 

برانگیختن انگیره را بیاموزید

در طول زندگی هر شخص هدفی خاص وجود دارد. این هدف اصلی اگر خیلی بزرگ است شما باید به هدف های کوچک تر تقسیم کنید و دقیقا آن ها را برای خود مشخص کنید. مثلا دوست دارید یک ماشین بخرید یا فرض کنید می خواهید یک زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید. یک عکس از هدف خود تهیه کنید و آن را به عنوان انگیزه ای در جلوی چشم خود قرار دهید. یادآوری اهداف و فکر کردن به آن‌ها انگیزه‌ی خوبی را برای تحمل سختی‌ها در فرد ایجاد می‌کند. هر موقع که احساس کردید از مسیر کار منحرف می‌شوید چند ثانیه به آن نگاه کنید.

 

امیدوارم این مقاله که از وب سایت دستگاه حضور غیاب فراتکنو مطرح شد برایتان مفید واقع شود.


دوشنبه 96 مهر 17 , ساعت 5:14 عصر

امروز با موضوعی مهم و مفید از وب سایت حضور و غیاب فراتکنو در خدمت شما هستیم تا با فناوری اطلاعات در سازمان که همه روزه با آن سر و کار داریم به طور دقیق تر آشنا شویم.بحثی که در دنیای امروز نمی توان ساده از آن گذشت و اگر به طور صحیح از آن استفاده کنیم می توانیم کمک چشمگیری به پیشرفت مجموعه خود کنیم.فناوری اطلاعات و پیشرفت تکنولوژی را اگر کمی جدی بگیریم و استفاده مفید و درست آن را یاد بگیریم مطمئنا رشد قابل قبولی خواهیم داشت.پس با ما همراه باشید

فناوری اطلاعات یک بخش اصلی برای داشتن یک کسب و کار موفق در سال 2017 اعلام شده است. افراد زمانی که به دنیای IT ورود پیدا می کنید احتمالا موضوعی که از آن اگاهی ندارید  hyperconvergence یا همان همگرایی سیستم ها است.

در دنیای امروز چشم انداز فناوری اطلاعات با سرعت عجیبی در حال تغییر است و هر شخصی را وارد چالش های جدیدی می کند بنابراین وجود اصطلاحات جدید در این راه کاملا طبیعی است . پس اگر تا کنون با این کلمه مواجه نشدید برای آشنایی بیشتر با این موضوع این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

همگرایی سیستم های فناوری اطلاعات چیست؟

اگر بخواهیم تعریفی از همگرایی سیستم های فناوری اطلاعات داشته باشیم چنین می توان گفت که فناوری در یک سیستم به صورت یکپارچه تبدیل شود تا مدیریت آن تنها توسط یک ابزار انجام شود.در ضمن همگرایی را می توان به تمام سازمان بسط داد.

در طول عمر فناوری اطلاعات وجود سه عامل زمان سرمایه و تلاش از الزامات در دنیای مجازی نام برده شده است.

شرکت ها و سازمان ها برای حضور داشتن در این بازار مجبور به پرداخت هزینه ها برای داشتن کامپیوتر ها برای ذخیره ی اطلاعات و تجهیزات شبکه هستند.

سازمان بازرگانی در سال 2012  اعلام کرد برای ارائه ی خدمات بهتر به مشتریان ، داشتن زیرساخت قوی متشکل از سه عامل ذکر شده (زمان ، سرمایه و تلاش)  و ترکیب آن سه عامل مهمترین علت کسب درآمد در حوزه ی فناوری اطلاعات بوده است و از آن زمان واژه ی همگرایی سیستم های فناوری اطلاعات  نیز  به وجود آمده است.

در نهایت بعد از بررسی های انجام شده اعلام شد که همگرایی این سه عامل در تمام سازمان ها می تواند منجر به افزایش سود شود.

با خرید یک سیستم کامل از تجهیزات فناوری اطلاعات سازمان ها  به گونه ای که شامل تمامی بخش ها  اعم از سرور ها و محل های ذخیره ی اطلاعات ، دستگاه حضور و غیاب ، بخش های ارتباطی و دیگر موارد باشد تا حد بسیاری صرفه جویی در هزینه ها را به دنبال دارد.

سیستم همگرایی مناسب چه سازمان هایی است؟

بزرگی  مجموعه ی  شما در این مورد حرف اول را نمی زند بلکه توقع و چشم انداز سازمان و سرعت رو به رشد آن تعیین کننده برنامه ریزی و مدیریت ریسک برای شماست.

الگویی متناسب با نیاز مجموعه ی خود را توسط متخصصین این سیستم انتخاب کنید و زیرساخت خود را به صورت مطمئن و امن بسازید در این مسیر از سیستم های مدیریت یکپارچه اطلاعات با توجه به تعداد کارمندان و نوع کسب و کارتان استفاده کنید.

نگرانی ها و هزینه ها

سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد که سازمان ها و شرکت ها برای داشتن حداقل میزان هزینه، ساده تر کردن روال اداری برای کارکنان که همیشه با انبوهی از کارهای انباشته رو به رو هستند با استفاده از سیستم های یکپارچه در سازمان ها می توانند مدیریت بهتری در این زمینه ارائه دهند.فرض کنید شما با خرید یک دستگاه حضور غیاب به سرعت و دقت محاسبات حقوق پرسنل نیز کمک کرده اید.

در واقع Hyperconvergence به معنی ساده سازی تمام کار ها در یک شرکت است.

فرایند های ساده سازی در شرکت های کوچک گرچه روند رو به پیشرفت را دارد اما نمو این پیشرفت در سازمان های متوسط و بزرگ به مراتب موثر تر است.

ساده کردن کار ها

اگر بخواهیم نگاهی بزرگ تر داشته باشیم در ابتدا تمرکز کشورها بر رشد تکنولوژی باید روی سازمان های بزرگ و دولتی منعطف باشد .

یکی دیگر از اهداف همگرایی در سازمان ها برای از بین بردن نیاز به منابع ذخیره سازی چندگانه است پس با حذف فرایند های پیچیده و استفاده از سرورهای واحد می توان به این امر دست یافت.اجازه بدید با مثالی این موضوع را واضح تر بیان کنیم.فرض کنید شما یک دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی قدیمی دارید.هدف از استفاده ی یک دستگاه حضور و غیاب سرعت و عملکرد بهتر می باشد.ولی یک دستگاه قدیمی با امکانات ضعیف و پیچیده نمی تواند کمکی در سرعت و عملکرد سیستم شما کند پس بهتر است با کمی هزینه و حذف سیستم های قدیمی به این امر کمک کنیم.

پیشنهاد ما به شما در این حوزه این است که اگر مشتاق استفاده از همگرایی سیستم های  فناوری اطلاعات هستید، از سیستم سنتی به سمت سیستم مدرن روی بیاورند اگرچه تعویض تمام دستگاه ها در سیستم قدیم با وسایل و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری جدید نیازمند صرف  هزینه است اما تغییر این امکانات تا حدود 60 درصد رشد چند برابری را به دنبال خواهد داشت.

بودجه بندی و زمان بندی

یکی از موانع سازمان ها در بخش فناوری اطلاعات تعیین مقداری از بودجه اختصاص داده شده به این قسمت است.

این چالش یک امر حیاتی هست. قاعدتا در اکثر مواقع برای حرکت رو به جلو در سازمان ها  و تغییر اساسی در زیرساخت های هر شرکتی باید هزینه صرف کرد ،بهتر است با بررسی تمام این جزئیات و کنترل دقیق نقاط ضعف و تنظیم مجدد برنامه ریزی بودجه جهت  یکپارچه سازی  سیستم کسب و کارتان اقدام کنید.

زمانی که توانستید یک سازمان یکپارچه با زیر ساخت قوی را در شرکت خود فراهم کنید متوجه میشید تا حد زیادی در میزان هزینه های اضافی شرکت و زمان صرفه جویی کرده اید و شاید برایتان کمی عجیب باشد ولی به مرور زمان کارمندان شادتر ، با انگیزه تر و منظم تری خواهید داشت در آن زمان است که مشاهده خواهید کرد که بعد از یک مدت کوتاه میزان بهره وری کل مجموعه ی شما رشد قابل ملاحظه ای می کند و  می توان تمامی هزینه های پرداخت شده در ماه های گدشته را با سود بدست آمده جبران کرد.

امیدوارم این مقاله که از وب سایت دستگاه حضور غیاب فراتکنو برایتان مطرح شد مفید واقع شود و با به کارگیری موضوعات مطرح شده به رشد و پیشرفت مجموعه ی خود کمک کنید.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ