سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که دانشش بر هوایش چیره شود، آن دانش سودمند است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
شنبه 99 آذر 29 , ساعت 5:17 عصر

سیستم کنترل تردد یکی از سیستم های امنیتی و البته ضروری برای سازمان های مهم و حتی مدارس برای حضور و غیاب می باشد و برای فهمیدن این که چه کسی در آن مکان بوده و چه کسی نبوده است، کاربرد بسیار مهمی دارد.

نحوه کار سیستم کنترل تردد

سیستم کنترل تردد در اکثر مکان ها به صورت دستگاه دستگاه حضور و غیاب روی درب کارخانه، سازمان ها و مدارس نصب می شود و افرادی که می خواهند وارد یا خارج شوند باید یا کارت خود را روی آن بگذارند یا کارت خود را روی دستگاهی که کنار این سیستم قرار دارد بکشند و یا کد که حاوی چند رقم است را روی این سیستم وارد کنند تا بتوانند اجازه ورود یا خروج بگیرند.
هر سیستم حضور و غیاب ، اپلیکیشن حضور و غیاب مخصوص به خود را دارد و باید برای هر کنترلر ( سیستم کنترل تردد متصل شوند به درب از دستگاه کنترلر بهره می گیرند) نرم افزار مخصوص به خودش را داشت؛ اما همه آن ها به یک سرور متصل هستند و ممکن است یک سرور صد ها سیستم کنترل تردد را اداره کنند.
یکی دیگر از نحوه های کار سیستم کنترل تردد به صورت ویدیویی می باشد؛ یعنی صاحب سازمان، کارخانه و مدرسه می تواند از مانیتور مشاهده کند که چه کسی وارد می شود و چه کسی خارج و اگر افراد غیر مرتبط وارد شدند، آلارم این دستگاه ویدیویی حضور و غیاب فعال می شود و تا زمانی که صاحب آن مکان نخواهد، غیر فعال نخواهد شد.

 

دستگاه حضور و غیاب

.

دستگاه حضور و غیاب ارزان

دستگاه حضور و غیاب ارزان در بازار ایران وجود دارد اما دقت داشته باشید که این دستگاه ها نسبت به پولی که می پردازید کیفیت ارائه می دهند و ممکن است دچار اتصالی های داخلی و … شوند که با توجه به حساس بودن کار نمی توان گفت انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.
همانطور که می دانید سیستم حضور و غیاب کار حساس و مهمی را انجام می دهد و اگر اشتباه کند ممکن است برای مدتی آن سازمان یا هر مکان دیگری که از آن استفاده می کنید دچار بهم ریختگی و تزلزل شود.
پس سعی کنید کیفیت را در اولویت خود قرار دهید و پول خوبی را بابت کیفیت آن بپردازید. قطعا دستگاه حضور و غیاب ارزان کارایی خوبی را ارائه می دهد و می تواند نیاز های شما را رفع کند، اما مطمئنا به کیفیت و مرغوب بودن دستگاه حضور و غیاب با قیمت بالا تر نخواهند بود و نمی توان گفت انتخاب بهتری نسبت به آن ها خواهد بود.
شما می توانید در مدارس و جا هایی که آن قدر این سیستم مهم نیست از دستگاه حضور و غیاب ارزان استفاده کنید و نیاز به پرداخت هزینه بیشتری نباشید. اما توصیه می کنیم برای سازمان های مهم و امنیتی که نیاز به امنیت بالایی دارند، از دستگاه حضور و غیاب ارزان قیمت استفاده نکنید و کیفیت بالا تری را برگزینید. همانطور که می دانید سیستم حضور و غیاب ( کنترل تردد ) دارای انواع متفاوتی است و در ادامه انواع سیستم کنترل تردد را به شما خواهیم گفت.

 

دستگاه حضور و غیاب

.

دستگاه حضور و غیاب کارتی

برای استفاده از دستگاه حضور و غیاب کارتی تمام پرسنل و کار کنان شما نیاز به داشتن یک کارت تردد برای ورود و خروج می باشند و دستگاه کارت خوانی روی درب یا هر جا که بخواهید نصب خواهد شد.
پرسنل و کارمندان برای ورود باید کارت خود را که روی آن حاوی اعداد و ارقامی است را روی کارت قرار دهند و یا کارت را به صورت عمودی روی آن بکشند و دستگاه بعد از تشخیص دادن اعداد و ارقام، اجازه ورود به پرسنل اداره، سازمان و … را که از قبل خود شما مشخص کردید، می دهد؛ در غیر این صورت دستگاه آژیر هشدار می کشد و شما خود تان باید سراغ دستگاه بروید و ببینید که به چه دلیل صدای آن در آمده است، تا زمانی هم که به دستگاه دستور سکوت ندهید، به صورت مداوم آژیر می کشد.

دستگاه کنترل تردد رمزی

دستگاه کنترل تردد رمزی جزو آن دستگاه های رایج در کشور ایران است و می توان گفت پر استفاده ترین دستگاهی است که مدیران و صاحبان سازمان ها از آن استفاده می کنند. از این دستگاه در بانک ها نیز استفاده می شود و برای دسترسی به حساب های ایمیل، حساب های رمزی و حساب های کارتی کاربرد دارد و تنها انتخاب بانکداران نیز همین دستگاه کنترل تردد رمزی می باشد.
این دستگاه راحت ترین دستگاه برای پرسنل می باشد و به راحتی با وارد کردن رمز یا پین خود می توانند احراز هویت خود را انجام دهند و وارد شوند؛ اما همین دستگاه می تواند برای پرسنل و کارمندان سازمان و … دردسر ساز شود. در صورتی که کارمندی پین یا رمز خود را فراموش کند، به راحتی قابل برگرداندن نیست و دردسر های زیادی درست می شود. لازم به ذکر است تا زمانی که رمز و پین خود را نزند، اجازه ورود به سازمان را نخواهد داشت.
اما مهم ترین مشکل امنیتی این دستگاه را پرسنل و کارمندان با گفتن رمز و پین خود به یکدیگر و … می سازند. به همین دلیل است که باید هر چند وقت یک بار رمز و پین همه پرسنل به صورت کلی تغییر کند و همین امر موجب از یاد رفتن رمز های عبور می شود.

دستگاه کنترل تردد بیومتریک

دستگاه کنترل تردد بیومتریک امن ترین دستگاه کنترل تردد می باشد و با چهره یا اثر انگشت قابل احراز هویت است. همین امر سبب شده است تا امن ترین سیستم کنترل تردد لقب بگیرد و برای سازمان های فوق امنیتی از آن استفاده شود. طبیعی است این دستگاه از بقیه دستگاه حضور و غیاب کارتی و دستگاه کنترل تردد رمزی گران قیمت تر و البته امن تر باشد و ضعف چندانی نداشته باشد.

 

دستگاه حضور و غیاب

.
این دستگاه با اثر انگشت و اکثرا اسکن کردن چشم کار می کند و از این رو به رایج ترین دستگاهی تبدیل شده است که می توان در بازار ایران مشاهده کرد. پیشنهاد ما هم خرید دستگاه کنترل تردد بیومتریک ( تشخیص اثر انگشت و چهره ) برای سازمان های امنیتی و مکان هایی که امنیت در آن جا اولویت اول است می باشد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ