سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و شنید که مردى از خارجیان شب بیدار است در نماز و خواندن قرآن ، فرمود : ] به یقین خفتن به که با دو دلى نماز گزاردن . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 96 فروردین 17 , ساعت 1:23 عصر

RFID  با استفاده از ارتباطات مبتنی بر فرکانس های رادیویی امکان شناسایی خودکار ، ردیابی و مدیریت اشیاء ، انسان و حیوانات را فراهم می نماید . عملکرد     RFID وابسته به دو دستگاه تگ و کدخوان است که جهت برقراری ارتباط بین یکدیگر از امواج رادیویی استفاده می نمایند     .

 

 

به مجموعه ای از فناوری ها که در آنان برای شناسایی خودکار افراد و اشیاء از امواج رادیویی استفاده می گردد ، RFID گفته می شود . از روش های مختلفی برای شناسایی افراد و اشیاء استفاده می شود. ذخیره شماره سریال منتسب به یک فرد و یا شی درون یک ریزتراشه که به آن یک آنتن متصل شده است ، یکی از متداولترین روش های شناسایی خودکار است  .

 

 

به تلفیق تراشه و آنتن ، تگ RFID و یا فرستنده خودکار RFID گفته می شود . تراشه به کمک آنتن تعبیه شده ، اطلاعات لازم جهت شناسایی آیتم مورد نظر را برای یک کدخوان ارسال می نماید . کدخوان امواج رادیویی برگردانده شده از تگ RFID را به اطلاعات دیجیتال تبدیل می نماید تا در ادامه ، امکان ارسالداده برای کامپیوتر و پردازش آن فراهم گردد.

 

 

RFID یک پلت فرم مهم جهت شناسایی اشیاء ، جمع آوری داده و مدیریت اشیاء را ارائه می نماید . پلت فرم فوق مشتمل بر مجموعه ای از فناوری های حامل داده و محصولاتی است که به مبادله داده بین حامل و یک سیستم مدیریت اطلاعات از طریق یک لینک فرکانس رادیویی کمک می نماید . تگ های RFID با استفاده از یک فرکانس و بر اساس نیاز سیستم ( محدوده خواندن و محیط ) ، پیاده سازی می گردند . تگ ها به صورت فعال ( به همراه یک باطری ) و یا غیرفعال ( بدون باطری ) پیاده سازی می شوند . تگ های غیرفعال، توان لازم جهت انجام عملیات رااز میدان تولید شده توسط کدخوان می گیرند .

 

 

 

کدخوان RFID ، معمولا" به یک کامپیوتر متصل می شود و دارای نقشی مشابه با یک اسکنر کد میله ای است . مسئولیت برقراری ارتباط لازم بین سیستم اطلاعاتی و تگ های RFID برعهده کدخوان RFID است.

منبع : http://www.srco.ir


دوشنبه 96 فروردین 14 , ساعت 11:10 صبح

با توجه به این موضوع که طی سال های گذشته به صورت هر نیمسال ساعت رسمی کشور تغییر می کند و در تاریخ یکم فروردین ماه 1 ساعت به جلو کشیده می شود و همچنین در تاریخ سی ام شهریور ماه مجدد به حالت قبلی (1 ساعت به عقب) بر می گردد ، لازم دیدیم آموزشی در این زمینه برای شما تهیه کنیم که نحوه ی تنظیم ساعت در دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی فراتکنو را توضیح دهیم.

 

ساعت حضور و غیاب

تنظیم ساعت دستگاه حضور و غیاب 

برای تنظیم یا تغییر ساعت و تاریخ دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی ، مدل های  UF100 – F400 – F300 مراحل زیر را انجام دهید:

1 – کلید OK را نگه داشته و وارد منوی دستگاه می شویم.

(در صورت تعریف مدیر برای دستگاه ، برای وارد شدن به منو تایید مدیر لازم است.)

2 – با کلید  > فلش راست روی منوی سیستم رفته و کلید OK را یکبار می زنیم سپس روی گزینه ی زمان مجدد کلید ok  را می زنیم.

3 – در این صفحه در سطر اول با زدن کلید OK روی گزینه تنظیم تاریخ ، ابتدا تاریخ دستگاه را با کلید های فلش بالا – پایین تنظیم می کنیم و در انتها برای تایید مجدد کلید OK را می زنیم.

4 – در سطر دوم  می خواهیم ساعت حضور و غیاب دستگاه را تنظیم کنیم که با زدن کلید OK روی گزینه تنظیم زمان ، ساعت دستگاه را با کلید های فلش بالا – پایین تنظیم می کنیم و در انتها برای تایید مجدد کلید OK را می زنیم.

5 – درسطر سوم 24 ساعته بودن روز را می توان تعیین کرد.

6 – در سطر چهارم منو فرمت نمایش تاریخ YYYY-MM-DD را می توان تغییر داد.

7 – در سطر آخر نوع تقویم را می توان مشخص کرد که باید روی گزینه ی خورشیدی باشد.

گرد آوری شده توسط:فراتکنو

 


چهارشنبه 96 فروردین 9 , ساعت 11:57 صبح

کارت RFID چیست ؟

کارت RFID – در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی برای شناسایی اتوماتیک و بدست آوردن اطلاعات بدون دخالت بشر راه های زیادی فراهم شده است که نیاز آن در بخش های مختلف زندگی و کاری حس می شود.

به جمیع این تکنولوژی ها که برای شناسایی خودکار استفاده می شود Auto ID می گویند.

تاکنون تکنولوژی های گوناگونی برای Auto ID راه اندازی شده است که کارت RFID ، تشخیص صدا ، بیومتریک و … نمونه هایی در این حیطه هستند.

در ادامه با کارت RFID دستگاه حضور غیاب بیشتر آشنا خواهیم شد.

نحوه عملکرد کارت های RFID بر اساس فرکانس رادیویی می باشد که کارایی آن بر اساس تگ و کدخوان که ارتباط آن ها را امواج رادیویی برقرار می کنند.

کارت حضور و غیاب در انواع و مدل های مختلفی در بازار عرضه شده ، که برخی از آنان عبارتنند از :

125k/hz –mifare  و …

این کارت ها در همه ی مدل های دستگاه حضور و غیاب فراتکنو قابل تعریف می باشد ولی معمولا کاربرد آن برای دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی است زیرا مجموعه هایی که پرسنل آنها در اثر شرایط کاری اثر انگشتشان ازبین می رود کارت تعریف می کنند.

(البته پیشنهاد ما برای این نوع صنف کاری ها دستگاه های تشخیص چهره می باشد.)

نحوه عملکرد کارت در دستگاه حضور و غیاب

برای تعریف آن به منوی مربوطه دستگاه میریم و کارت را جلوی سنسور دستگاه می گیریم و نیازی به تماس بین دستگاه و کارت نمی باشد.(این کارت ها به کارت بدون تماس نیز معروف می باشند.)

مرجع مقاله: www.faratechno.com


<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ