سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آفت دانشمندان، حبّ ریاست است [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 98 شهریور 6 , ساعت 2:10 عصر

دستگاه حضور و غیاب از دهه های گذشته به شدت در کنترل ورود و خروج پرسنل، محاسبه زمان، کارکرد و محاسبه حقوق کارمندان یک شرکت و سازمان های بزرگ تاثیرگذار بوده است و راه را برای هرگونه سوء استفاده توسط برخی از افراد تنگ کرده است. ما در این مقاله قصد داریم که اطلاعاتی را در خصوص دستگاه حضور و غیاب و مزایای استفاده از آن در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم؛ با ما تا پایان این متن همراه باشید.

منظور از دستگاه حضور و غیاب چیست؟

بسیاری از شرکت ها و سازمان های مختلف در کشور برای کنترل حضور به موقع کارکنان خود در ساعات کاری به دستگاهی دقیق برای کنترل و ثبت ورود و خروج آنان نیاز دارند و دستگاه حضور غیاب امروزه بسیاری از مشکلات موجود در روش های قدیمی همچون کنترل کارت و اثر انگشت افراد را برطرف کرده و با تشخیص چهره و اثر انگشت آنان بر روی دستگاه ساعات کاری آنان در طول روز ثبت خواهد شد. در روش های قدیمی تر ممکن است افراد با مشکلاتی نظیر فراموشی، گم شدن کارت و سرقت مواجه شوند و همین امر باعث شده تا زمان حضور دقیق آنها در مکان به دقت ثبت نشود.

چه مواردی را در خرید سیستم حضور و غیاب پرسنل باید در نظر گرفت؟

تنوع اینگونه از دستگاه ها در بازار باعث شده که انتخاب یک دستگاه خوب و کارآمد کاری سخت و مشکل باشد. ما در زیر چند مورد از فاکتورهای مورد توجه هنگام خرید و استفاده از آن را برای شما بیان خواهیم کرد:

  • حفظ زمان دقیق: لحاظ دقیق زمان کاری توسط کارفرمایان برای پرداخت دستمزد پرسنل
  • حل تمامی مسائل زمانی: برطرف کردن مسائلی چون بررسی و مدیریت pto و زمان ورود و خروج برنامه کارکنان
  • سازگاری با موبایل: استفاده دستگاه های متحرک برای ثبت حضور کارکنان در کارهای خارج از شرکت
  • قابلیت یکپارچه سازی: قابلیت پاسخگویی و انطباق با انواع اپلیکیشن و نرم افزارها

به طور کلی هنگام خرید دستگاه حضور و غیاب باید به عواملی همچون قیمت، تعداد پرسنل، تکنولوژی، مکان استفاده و نرم افزار حتما دقت داشت .

مزایای استفاده از دستگاه کنترل کننده حضور و غیاب :

دستگاه حضور و غیاب دستگاهی بسیار کاربردی و راحت برای استفاده در موسسات و شرکت هایی با تعداد بیشمار کارمند است. این دستگاه از مزایای بسیاری برخوردار است که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه جوی در وقت و هزینه: با وجود این دستگاه دیگر نیاز به نیروی اضافی برای کنترل ورود و خروج کارکنان نبوده و این افراد می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن ورود و خروج خود را ثبت کند.
  • پرداخت به موقع حقوق کارکنان
  • جلوگیری از اتلاف وقت و سوء استفاده: برخی از افراد وقت خود را صرف انجام کارهای بیهوده کرده و یا به جای همکار خود که دیر کرده کارت می زنند؛ جلوگیری می شود.
  • جلوگیری از خطای انسانی: با توجه به اینکه  احتمال هرگونه خطا توسط انسان برای ثبت ورود و خروج افراد وجود دارد؛ لذا می توان با استفاده از این دستگاه از وقوع چنین اشتباهاتی جلوگیری کرد.

بررسی قیمت فروش نرم افزار حضور و غیاب

فروش دستگاه حضور و غیاب نیز با توجه به نوسانات قیمت بازار متغیر بوده و به فاکتورهای نظیر برند، گارانتی، نوع ماژول های دستگاه (بی سیم، اکسس کنترل، دوربین داخلی، صفحه لمسی)، تعداد پورت های خروجی (USB ، RS232، TCP/IP)، روش های شناسایی(اثر انگشت، تشخیص چهره و رمز)، نرم افزار بستگی دارد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ