سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و به عمار پسر یاسر فرمود ، چون گفتگوى او را با مغیره پسر شعبه شنود . ] عمار او را واگذار ، چه او چیزى از دین بر نگرفته جز آنچه آدمى را به دنیا نزدیک کردن تواند ، و به عمد خود را به شبهه‏ها در افکنده تا آن را عذرخواه خطاهاى خود گرداند . [نهج البلاغه]
 
جمعه 99 فروردین 8 , ساعت 12:28 صبح

تعریف دوربین لامپی مدار بسته چیست؟
اگر بخواهیم به تعریف دوربین لامپی مدار بسته بپردازیم کافی است به نام آن توجه کنیم. همان طور که می بینیم در واقع این نوع از دوربین ها شکل ظاهری آن ها به مانند یک لامپ می باشد. لامپ هایی که می توانند بر روی سرپیچ های معمولی در خانه ، پارکنیگ ، شرکت ،سازمان ، حیاط ، بالای درب ، اتاق خواب کودک ، اتاق مطالعه و یا هر جای دیگر به راحتی نصب شوند و تصاویری با کیفیت را بر روی کارت های SD ثبت  کنند. این دوربین ها جزو دوربین های پیشرفته و مدرن می باشند که نیاز به تجهیزات اضافی برای نصب و راه اندازی ندارند و به سرعت می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.
دوربین لامپی به سبب بی سیم بودن به راحتی می تواند در هر مکانی نصب شود و با اتصال به مودم متصل به اینترنت تصاویر را با کیفیت بالا و بر بستر اینترنت بر روی هر وسیله ای که به اینترنت متصل می شود مانند تلفن همراه ، تبلت ، لب تاپ و یا کامپیوتر های شخصی ارسال کند. همچنین باید گفت که دوربین لامپی یک لامپ است که می تواند خانه شما را نیز روشن کند.
دوربین لامپی وای فای مداربسته
انواع دوربین لامپی کدام اند؟
دوربین لامپی دارای انواع و اقسام گوناگون بوده که به لحاظ ظاهری کاملاً به مانند یک لامپ معمولی می مانند . اگر بخواهیم انواع این دوربین ها را از نزدیک بررسی کنیم باید بگوییم که از نظر لنز این دوربین ها به دوربین های لامپی با لنز 90 و 360 درجه تقسیم می شوند. بهترین دوربین لامپی 360 درجه است که می تواند تصاویری 360 درجه با کیفیت بالا فراهم کند و از هر گوشه و کناری تصویر را به ثبت برساند. به جرات می توان گفت بهترین دوربین لامپی همین دوربین های لامپی 360 درجه می باشند. همچنین این دوربین ها از نظر پشتیبانی از کارت حافظه نیز در انواع مختلفی وجود دارند. همه این دوربین ها از کارت های میکروsd پشتیبانی می کنند. برخی از انواع آن قابلیت پشتیبانی تا 128 گیگ را دارند . انواع این دوربین ها از لحاظ پشتیبانی کارت حافظه در انواع 32، 64 و 128 در بازار موجود هستند. بنابراین در بحث خرید و فروش دوربین لامپی این نکته حائز اهمیت است.
بهترین انواع دوربین لامپی دوربین هایی هستند که قابلیت پشتیبانی FULL HD را دارند و می توانند تصاویری با کیفیت و شفافیت بالا ثبت کنند. همچنین انواع دوربین های مدار بسته را به طور خلاصه می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

  • دوربین های لامپی مدار بسته با وضوح تصویر HD و FULL HD
  • دوربین مدار بسته با کیفیت VGA یا SD
  • دوربین های لامپی دید در شب یا بدون دید در شب
  • دوربین هایی با قابلیت ضبط پشت سر هم
  • دوربین هایی با قابلیت نصب کار حافظه 32 ، 64 ، 128 و…
  • دوربین های لامپی که از سیم کارت پشتیبانی می کنند.
  • دوربین لامپی با قابلیت تشخیص حرکت

کارکرد های مهم یک دوربین لامپی
دوربین لامپی دارای دو کارکرد نظارتی و حفاظتی می باشد. با نصب این دوربین شما می توانید به راحتی ب مکان های مورد نظر نظارت داشته باشید و همه چیز را در هر نقطه ای از دنیا که باشید بر روی گوشی یا هر وسیله متصل به اینترنتی ببینید. همچنین از دیگر کارکرد های مهم دوربین های لامپی می توان به قابلیت حفاظتی آن اشاره کرد. قابلیت ضبط تصاویر در این نوع از دوربین ها باعث می شود که به راحتی بتوان تصاویر ضبط شده از مکان مورد نظر را مرور کرد و اتفاقات خاصی که در آن مکان رخ داده است را از کم و کیفش با خیر شد . بنابراین قابلیت نظارتی و حفاظتی این دوربین ها در کنار سادگی و راحتی به کار گیری آن باعث شده است امروزه در بازار دوربین های مدار بسته شاهد افزایش مشتاقان و طرفداران خرید این نوع از دوربین ها باشیم.
کارکرد مهم دوربین لامپی

مراحل نصب دوربین لامپی به صورت خود آموز
نصب دوربین لامپی بسیار ساده و آسان است در این قسمت می خواهیم به صورت خود آموز مراحل نصب دوربین های لامپی را به شما آموزش دهیم.
گام اول : ابتدا بعد از خرید دوربین مورد نظر جعبه را با دقت تمام باز نمایید.
گام دوم : در این مرحله نوبت به گذاشتن کارت حافظه در محل کارت حافظه دوربین می باشد.
گام سوم : دوربین را به سر سرپیچ برق وصل کرده و برق را روشن نمایید.
گام چهارم : گوشی خود را روشن کنید و نسخه مورد نظر نرم افزار دوربین لامپی را بعد از دانلود کردن در گوشی خود نصب کنید.
گام پنجم: در این مرحله باید به مودم و در نهایت به دوربین لامپی وصل شوید. در نهایت شما می توانید با اتصال به اینترنت به راحتی تصاویر مربوط به دوربین مورد نظر را در هرکجای دنیا که باشید بر روی صفحه گوشی خود مشاهده نمایید.

نکات لازم در هنگام خرید دوربین لامپی
در موقع خرید دوربین لامپی باید بدانید که این گونه دوربین ها با توجه به قابلیت هایی که دارند قیمت های متفاوتی را در بازار دوربین های لامپی به خود اختصاص داده اند. معیار هایی که شما برای خرید یک دوربین مدار بسته لامپی دارید می تواند متفاوت باشد. برخی از دوربین ها دارای کیفیت تصویر بهتر بوده و از حافظه بالاتری پشتیبانی می کنند. اما برخی دیگر از این نوع دوربین ها از این قابلیت با درصد کمتری برخوردار هستند. عوامل اصلی که در قیمت دوربین لامپی تاثیر دارند را می توان در دو دسته بندی زیر قرار داد:
دوربین های لامپی بیسم :
این دوربین ها قابلیت این را دارند که به راحتی و با اتصال به یک مودم وای فای به اینترنت متصل شده و انتقال تصویر را بر بستر اینترنت انجام دهند. در دوربین لامپی وای فای از یک تراشه وای فای برای انجام این کار استفاده شده است.

دوربین لامپی سیم کارتی:
این دوربین ها بر عکس دوربین های بیسیمی وای فای نیاز به یک مودم برای اتصال به اینترنت ندارند و تنها از طریق سیمکارت و به راحتی می توانند تصاویر مورد نظر را بر روی هر وسیله ای که به اینترنت وصل باشد در هر نقطه دنیا ارسال کنند.
بنابراین در کنار ظرفیت وکیفیت دوربین ها و شکل ظاهری و دیگر عوامل که در موقع خرید باید توجه کنید این دو نکته از نکات اساسی و اصلی در خرید دوربین لامپی بوده که تاثیر زیادی در قیمت این نوع دوربین ها نیز دارد و قیمت های این انواع مختلف دوربین ها با یکدیگر متفاوت است. در کل باید گفت که دوربین های لامپی از نظر اقتصادی به صرفه تر از دیگر انواع دوربین های مدار بسته بوده و با سرعت بالا و به راحتی قابلیت راه اندازی و نصب در هر مکانی را دارند.
نکته دیگری که در خرید دوربین های لامپی خوب است به آن توجه لازم داشته باشید قابلیت دید در شب این نوع از دوربین ها است. البته بیشتر این دوربین ها که در بازار ایران موجود هستند از این قابیلت برخوردار هستند اما بهتر است موقع خرید به این نکته توجه داشته باشید. این قابلیت باعث می شود که با استفاده از امواج فروسرخ دوربین های لامپی به راحتی بتوانند در مکان های تاریک تصاویر با کیفیت و قابل قبولی را به ثبت برسانند.
برای خرید دوربین لامپی مورد نظر کافی است که به صورت حضوری به فروشگاه های فروش دوربین های مدار بسته مراجعه کنید . اما اگر قصد خرید دوربین لامپی ارزان را دارید می توانید به سایت های اینترنتی فروش این نوع دوربین ها مراجعه کرده و به صورت غیر حضوری دوربین مورد نظرخود را با توجه به مشخصات و ویژگی هایی که دارند سفارش دهید و دوربین لامپی خریداری شده را درب منزل خود تحویل بگیرید.
منبع : فروشگاه اینترنتی اینصب | مرجعی کامل برای نقد و بررسی سیستم های حفاظتی و نظارتی



لیست کل یادداشت های این وبلاگ